גולד המכללה הכלכלית בע"מ
הרצאות, סדנאות , קורסים , ספרים וקלטות בנושאי כלכלה ומשפט
רח’ יוחנן הסנדלר 15, חיפה | טלפון: 04-8110007 | goldcollege@gmail.com | gold-c.co.il

עלות רישום סימן מסחר

עלות רישום סימן מסחר

מן הסתם בדיוק כמו רישום פטנט או רישום מדגם לצורך העניין, גם רישום מדגם כרוך בהשקעה כספית מסוימת. עם זאת, לא פשוט לקבוע עלות רישום סימן מסחר מראש וזאת כי עלות רישום סימן מסחר משתנה ממקרה למקרה בהתאם לתנאים ולנסיבות הרישום. במאמר שלפניכם נדון בנושא של עלות רישום סימן מסחר תוך פירוק העלות הכוללת למרכיבים.
אגרת הגשת בקשה לרישום סימן מסחר
המרכיב הבסיסי ביותר של עלות רישום סימן מסחר הוא האגרה אותה יש לשלם עבור עצם הגשת הבקשה. שימו לב, כבר כאן ניתן לראות כי עלות רישום סימן מסחר היא עניין נזיל ודינמי וזאת כיוון שהאגרה משולמת עבור רישום הסימן בנוגע לסוג טובין אחד בלבד. במידה וישנו רצון לרשום את הסימן עבור סוג נוסף של מוצרים או עבור מספר סוגים נוספים, הרי שישנו צורך לשלם אגרה נוספת. נכון לכתיבת שורות אלה תשלום האגרה עבור הגשת בקשה לרישום של סימן מסחר בסוג אחד בלבד של טובין עומד על 1622 ₪ ואילו במידה שיש לבצע רישום של הסימן עבור סוג נוסף של טובין במסגרת הבקשה, יש לשלם אגרה נוספת על סך 1218 ₪.
חשוב להבין כי עבור כל סוג טובין נוסף יש לשלם את האגרה הנוספת בנפרד. לפיכך עלות רישום סימן מסחר יכולה להיות 1622 ₪ בלבד במקרים מסוימים בהם אתם מעוניינים לרשום את הסימן רק עבור סוג אחד של מוצרים, אבל במידה ואתם מעוניינים למשל לרשום את הסימן עבור חמישה סוגי טובין נוספים, ניתן לראות כי עלות רישום סימן מסחר מגיעה חיש מהר ל- 6494 ₪.
שכר הטרחה של עורך הבקשה
המרכיב הנוסף של עלות רישום סימן מסחר הוא שכר הטרחה שיש לשלם לעורך הבקשה. כפי שאתם כבר ודאי יודעים, מומלץ ביותר לפנות כבר בשלבים הראשוניים לעורך מקצועי במטרה שיזרז את הליך בחינת הבקשה כשלרוב מדובר על משרד שמתמחה בקניין רוחני על היבטיו השונים. עלות רישום סימן מסחר משתנה לפיכך בהתאם לשכר הטרחה של המשרד שמשתנה בין משרד למשרד.
עלות רישום סימן מסחר משתנה גם בהתאם להיקף העבודה שנדרשת מהמשרד שאתם עובדים מולו כך שבמקרים מסוימים מדובר על עלות רישום סימן מסחר בגובה של 1500 ₪ בלבד, אך במקרים אחרים אין זה מן הנמנע כי עלות רישום סימן מסחר תתפח ותגיע לעשרת אלפים ₪ ואף יותר.
זירוז הבקשה
מרכיב נוסף שיכול להקפיץ עלות רישום סימן מסחר באלפי שקלים בא לידי ביטוי במקרים שבהם מתעורר הצורך לזרז את הליך בחינת הבקשה ובנוסף לכך גם כאן ישנו צורך לשלם אגרה מיוחדת עבור כל סוג טובין בנפרד שכיום עומדת על 761 ₪. לפיכך עלות רישום סימן מסחר יכולה להיות גבוהה באלפי שקלים במידה ואתם מעוניינים לזרז את הבקשה עבור חמישה סוגי טובין במקביל.
טיפול בהתנגדויות
עלות רישום סימן מסחר מושפעת מגורמים רבים נוספים אך מפאת קוצר היריעה נזכיר רק עוד מרכיב אחד נוסף של עלות רישום סימן מסחר שמתעורר כאשר מוגשות התנגדויות לרישום הסימן. במקרים לא מעטים בהם מוגשות התנגדויות ישנו צורך לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום שיכול לספק לכם הגנה משפטית. מן הסתם שכר הטרחה של עורך הדין מהווה חלק אינטגרלי מהסכום הכולל של עלות רישום סימן מסחר במקרים האלו.
לסיכום נכתוב כי עלות רישום סימן מסחר מושפעת מכמות האגרות ומסוג האגרות שיש לשלם, ממקרים לא צפויים של התנגדויות, מהיקף ההשקעה הנדרשת מעורך הבקשה ועוד. לאור כל זאת ניתן להבין כי עלות רישום סימן מסחר לא יכולה להיקבע מראש וכי עלות רישום סימן מסחר יכולה להשתנות ממקרה למקרה.

 

 

כדי לרשום סימן מסחר 

התקשר עכשיו לטלפון 04-8110007 

וקבע פגישת ייעוץ חינם,

שאינה מחייבת אותך לכלום

קרא עוד על : עלויות קניין רוחני, עלות רישום סימן מסחר, עלות רישום סימני מסחר, רישום סימני מסחר, סימן מסחר עלויות, כמה עולה אגרה לרישום סימן מסחר, רשם סימני מסחר, רושמי סימני מסחר, עורך פטנטים.

איפה אנחנו?

הנחיות הגעה

מכיוון צפון, נהריה או הקריות

מרחק נסיעה של כ-4 דקות מלב המפרץ, וכ-9 דקות הליכה.
פונים שמאלה ברמזור אחרי קניון לב המפרץ לרח' האשלג, ממשיכים ישר ועוברים את הכיכר הראשונה, פונים ימינה ברחוב יעקוב מושלי, ונוסעים ישר עד הכיכר הראשונה, הרחוב החוצה הוא יוחנן הסנדלר , חונים בצד ימין לפני הכיכר.

מכיוון דרום או הצ'ק פוסט

מרחק נסיעה של כ-6 דקות מהצ'ק פוסט, כ-18 דקות הליכה מהצ'ק פוסט.
נוסעים ישר לכיוון צפון, הקריות או נהריה, עוברים את הצומת המרכזית שהיא ההצטלבות של דרך העמקים ושדרות ההסתדרות, ומיד אחרי כ-200 מ' מצומת זו פונים ימינה ברח' האשלג. ממשיכים ישר ועוברים את הכיכר הראשונה, פונים ימינה ברחוב יעקוב מושלי, ונוסעים ישר עד הכיכר הראשונה, הרחוב החוצה הוא יוחנן הסנדלר , חונים בצד ימין לפני הכיכר.

יוחנן הסנדלר 15, ת.ד. 25267, חיפה 31251